Urodzona w 1984 w Otwocku. W 2006 roku w ramach programu stypendialnego Sokrates Erazmus studiowała na Universidad de Pais Vasco (UPV) w Bilbao w Hiszpanii.W roku 2008 obroniła z wyróżnieniem rektorskim dyplom malarski pod kierunkiem prof. W Szamborskiego, aneks ze specjalizacji dodatkowych: malarstwo ścienne w pracowni prof. E. Tarkowskiego, struktury wizualne w pracowni prof. J.Dyrzyńskiego oraz pracę teoretyczną u prof. W. Włodarczyka. Stypendystka MSZ Meksyku w roku 2010 - stypendium na projekt artystyczny w Mieście Meksyk i w Guadalajarze. Laureatka Stypendium Inicjatyw Entry, Nagrody im. Barbary Ostaszewskiej oraz Nagrody im. Ewy Tomaszewskiej za najlepszą pracę dyplomową na wydziale malarstwa. Finalistka konkursu o Nagrodę Artystyczną Simensa.
Podczas pięciomiesięcznego pobytu w Wietnamie na początku 2011r. studiowała malarstwo tradycyjną techniką azjatycką-laka orientalna u prof. Xuan Chieu w HCMC. Obecnie przygotowuje się do rezydencji artystycznej w Galerii Pantocrator w Szanghaju.
Wystawy indywidualne
- 2011 | Art picework, podczas Future Shorts, HCMC, Wietnam
- 2010 | Endlessly, Galeria Promocyjna, Warszawa
- 2010 | El Gran Vidrio (Wielka Szyba), Sector Reforma Arte Contemporaneo, Guadalajarze, Meksyk
- 2008 | Dyplom, Galeria Działań, Warszawa
- 2008 | wystawa malarstwa (Nagroda Publiczności podczas XIV Uniwersalnego Przeglądu Artystycznego), Centrum Łowicka, Warszawa
Wystawy zbiorowe
- 2012 | Te conozco de vista, Galeria Neter, Meksyk
- 2010 | POL-SLOV w zakładach „Perun”, Warszawa
- 2010 | Galeria Marc De Coene, Erolzheim, Niemcy
- 2010 | Equinoccio, Salon de la Plastica Mexicana, Meksyk
- 2010 | Broken: reflejos intimos, Ex Teresa Arte Actual, Meksyk
- 2009 | doWODY z Magdaleną Dukiewicz, Centralny Basen Artystyczny, Warszawa
- 2008 | 100% malarstwa, Dyplomy 2008, Koneser, Warszawa
- 2008 | pracownia 59,Galeria Działań, Warszawa
- 2006 | wystawa pokonkursowa, Galerii Aritza w Bilbao
- 2005 | studenci ASP z Warszawy i Krakowa, Galeria Pryzmat, Kraków
Propozycja projektu
Wszystko za jeden firląga
Firląg to nowa waluta, podstawa systemu ekonomicznego, który powstał w odpowiedzi na światowy kryzys finansowy. W obliczu załamujących się gospodarek opartych na maksymalizacji zysków i gromadzeniu dóbr dla samej idei ich gromadzenia, konieczne są nowe rozwiązania. Nowa ekonomia proponuje model bardziej przyjazny człowiekowi i w konsekwencji społeczności. Jego celem jest przezwyciężenie problemu biedy materialnej, zlikwidowanie rozwarstwienia społecznego poprzez rozbudzenie kreatywności i wrażliwości. Firląg jest walutą przyszłości, która wyciągnie nas z kryzysu, a dzięki swojej stabilności uchroni przed następnymi zapaściami.
Firląg jest odporny na wahania rynku, czy chwiejność sytuacji gospodarczej; nie mają na niego wpływu spekulacje analityków i nieprzemyślane wypowiedzi ludzi władzy. Stabilnośćsystemu finansowego opartego na firlągu zapewnia jego stała i niezmienna wartość zawsze równa 1. Za jednego firląga, w każdym miejscu na Ziemi, można kupić tak samo bochenek chleba, jak i samochód, czy mieszkanie. Ekonomia ta odrzuca produkcję dla samej idei wzrostu produkcji i pomnażania zysków, ignorującej realne zapotrzebowanie. To popyt dyktuje podaż; wrażliwość steruje produkcją a nie niewiarygodne badania i wątpliwe analizy. W sytuacji zapotrzebowania nabywca wykonuje firląga i wymienia go na niezbędną mu rzecz.
Podstawą nowego systemu ekonomicznego jest sztuka. Już w przeszłości w obliczu braku płynności finansowej Van Gogh, Nikifor, czy Jean-Michel Basquiat płacili sztuką za towary i usługi. Niesprzyjające okoliczności i niesprecyzowane podstawy teoretyczne uniemożliwiły jednak popularyzację tego rozwiązania. Dzisiaj, w obliczu niestabilności światowych gospodarek i lęku przed kolejną recesją, Magdalena Firląg chce nadać sztuce siłę nabywczą. Każdy ma możliwość generowania własnego środka płatniczego. W nowym systemie opartym na firlągu zrywamy z pustym hasłem „Sztuka dla sztuki” na rzecz nowego „Sztuka za sztuki”. Sama sztuka przestaje być towarem luksusowym i świadectwem materialnego bogactwa. Wszystkich stać na dzieło ponieważ każdy może je wytworzyć
Firląg nie potrzebuje tradycyjnych instytucji finansowych: banki, kasy i bankomaty zastępują sklepy papiernicze i z zaopatrzeniem dla artystów, a nową mennicą jest pracownia. Taki system uwalnia nas od wstydliwego odruchu chowania nieestetycznych banknotów w portfelu, odwrotnie – wzbudza chęć eksponowania i daje możliwość codziennego obcowania z pięknem.
Idealna sytuacja zachodzi w momencie zakupu sztuki za firląga. Jest to powrót do modelu doskonałego, jakim był handel wymienny.