Absolwenci Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (obecnie UAP). W 2009 roku dyplom z wyróżnieniem w pracowni litografii prof. Stefana Ficnera. Zajmują się instalacją, działaniami w przestrzeni publicznej, video, malarstwem, rysunkiem i projektowaniem graficznym.
Laureaci stypendium Młoda Polska oraz stypendiów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Prace w zbiorcha Fundacji Singum, Muzeum Plakatu w Wilanowie i kolekcjach prywatnych. Laureaci nagród i wyróżnień.
Wybrane nagrody, wyróżnienia, stypednia
- 2013 | 3 miejsce, Międzynarodowe Biennale Plakatu Społeczno- Politycznego, Oświęcim
- 2012 | wyróżnenie honorowe, Międzynarodowe Triennale Plakatu, Trnava, Słowacja
- 2011 | Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- 2011 | Nagroda Marszałka Województwa Pomorskiego, 6. Biennale Sztuki Młodych Rybie Oko, Słupsk
- 2010 | Stypendium Młoda Polska
- 2009 | StypendiumMinistra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Wybrane wystawy i działania indywidualne
- 2012 | Stalto Mortale, Galeria Miejska Arsenał, Poznań
- 2011 | Praca na maxa frajerska, Galeria A19, Warszawa
- 2010 | No. Problem, Kolegium Europejskie im. Jana Pawła II w Gnieźnie
- 2009 | Utopia, Rybojady
- 2008 | Pin–up Girls, Fabryka drutu, Trzciel
- 2008 | PainTingII, Studio Alternatywne TVP Kultura, Warszawa
- 2008 | PainTing, Galeria Miejska Arsenał, Poznań
Wystawy i działania zbiorowe:
- 2012 | 10. Przegląd Sztuki Survival, Wrocław
- 2012 | 23. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Wialnowie, Warszawa
- 2012 | 12. Międzynarodowe Biennale Plakatu, Meksyk
- 2012 | Międzynarodwoe Triennale Plakatu, Trnava, Słowacja
- 2012 | Index Errorum Dziecięcorum, Galeria AS, Kraków
- 2011 | Przeciąg. III Festiwal Sztuki Młodych w Szczecisnie, Galeria 13 Muz, Szczecin
- 2011 | Biennale Sztuki Młodych Rybie Oko 6., Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej, Słupsk
- 2011 | 22. Biennale Plakatu Polskiego, Katowice
- 2011 | Festiwal 4P. Kraków
- 2011 | 9. Przegląd Sztuki Survival, Wrocław
- 2010 | Art Boom Festiwal, Kraków
- 2010 | Death is not justice, Les Arts Decoratifs, Paryż, Francja
- 2010 | Konkurs im. Mariana Michalika, Triennale Malarstwa, Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie
- 2010 | 11. Międzynarodowe Biennale Projketowania Graficznego Golden Bee, Moskwa, Rosja
- 2010 | Dom, Droga istnienia, Triennale Sztuki Sacrum, Miejska Galeria Sztuki, Częstochowa
- 2009 | Konkurs im. Marii Dokowicz, Galeria Miejska, Poznań
- 2009 | Czy wszystko jest ze sobą powiązane?, II Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Bilbordach Art Moves, Toruń
- 2009 | Objawienia, Europejskie Centrum Kultury, Łódź
- 2009 | 14 Salon Plakatu Polskiego, Muezeum Plakatu w Wilanowie, Warszawa
- 2009 | Wystawa grafiki, Galeria Casa Matei, Cluj Napoca, Rumunia
- 2007 | Dekalog, Szewska 10, Poznań
- 2006 | Wobec zła, Triennale Sztuki Sacrum, Miejska Galeria Sztuki Częstochowa.
Propozycje projektów
Porządek musi być
Projekt Porządek musi być jest próbą podejrzliwego spojrzenia na porządek i na jego negatywne aspekty. Inspiracją dla pracy stała się wizyta w Muzeum Auschwtiz- Birkenau. Podczas zwiedzania obozu, wycieczki zagraniczne dostają oznaczenia, które mają odróżnić od siebie szczególne grupy pod względem narodowościowym. Ta niesmacznie bliska analogia pomiędzy tymi oznaczeniami, a oznaczeniami, które nadawali więźniom w tym samym miejscu naziści podczas II WŚ jest punktem wyjścia dla pracy p.t: Porządek musi być. Sytuacja zetknięcia się zła z porządkiem granica pomiędzy tak podstawowymi pojęciami jak zło czy dobro, stała się przyczyną do przyjrzenia się porządkowi i jego różnym przejawom. Praca ta jest poszukiwaniem momentu, w którym pojęcia takie jak harmonia, porządek, czystość czy ład, tracą swoje pozytywne znaczenie. Podjęcie tematu prządku jest próbą prześwietlenia tego terminu, spojrzenia na otaczającą rzeczywistość i sprawdzenia czy w prządku, można znaleźć jego zaprzeczenia, czy terminy takie jak zło czy dobro wzajemnie się wykluczają. Czy - i na ile zleżą tylko i wyłącznie od interpretacji?
O projekcie Porządek musi być [PDF]
Bukiet
Inspiracją dla projektu p.t. Bukiet stało się szukanie czterolistnej koniczyny (a właściwie nie znalezienie jej) w połaci koniczyny napotkanej na trawniku na terenie Muzeum Auschwitz-Birkenau.
Zamysł projektu polega na posianiu czterolistnej konieczyny w miejscu, w którym wydawać by się mogło symbol szczęścia nie wyrósł, bądź nie może wyrosnąć. Projekt “Bukiet”staje się symbolicznym posiadaniem szczęścia. Posiadaniem symbolu–choć w pewnym sensie banalnego–powszechnie uważanego za symbol ochrony do wszelkich nieszczęść i odstraszania zła.
Projekt zakłada otwarcie się także na inne miejsca na terenie Polski naznaczone tragedią,stworzenia specyficznego “bukietu” łączącego w sobie tak odległe od siebie pojęcia jak szczęście i tragedia.